HOPE

HOPE is een Zweeds modemerk met een passie voor hoogwaardige kledingstukken die individuele stijl inspireren en benadrukken. In 2001 lanceerden HOPE-oprichters Ann Ringstrand en Stefan Söderberg hun eerste damescollectie. Met strakke, coole looks met duidelijke knipoogt naar klassieke herenkleding en gebruiksartikelen, onderscheidde het merk zich van de romantische stijlen die de damesmode destijds kenmerkten. Sindsdien is HOPE een originele en unieke optie voor de traditionele modescene
In de loop der jaren heeft HOPE talloze prijzen en nominaties ontvangen en is vandaag de dag een van de toonaangevende modemerken in Zweden. In 2016 nam Frida Bard het over als nieuwe Head of Design. Frida deelt de passie van de oprichters voor kleermakerij en nut en zal doorgaan met het creëren van iconische kledingstukken die HOPE tot een inspirerende, eigentijdse stem en een creatieve kracht binnen de mode maken.

Second Female

Het Deense Second Female maakt easy-to-wear items die iedereen in zijn kast zou moeten hebben. De stukken komen in zachte kleuren en subtiele prints. Het merk wil dat de vrouw die hun kleding draagt zich comfortabel en zelfverzekerd voelt, maar ze moet wel zichzelf blijven.

RABENS SALONER

Geïnspireerd door exotische plekken in de wereld creëert de Deense Birgitte Raben Olrik de meest stijlvolle collecties voor haar merk Rabens Saloner. De ontwerpen van Rabens Saloner zijn gemaakt voor vrouwen die hun identiteit naar voren brengen met prachtige kleding waar ze zich goed in voelen. De combinatie van creativiteit, het gebruik van luxe materialen en Aziatische invloeden vormen de sleutel voor het succes achter de collectie van Rabens Saloner.

Monique van Heist

moniquevanheist concentreert zich op klassieke uniseks garderobestukken en vertaalt haar sociologische mode-observaties in zeer draagbare en hedendaagse ontwerpen.
Haar kledingstukken zijn perfect gesneden, luxueus uitgevoerd en zitten vol slimme details en duidelijke referenties.

Monique van Heist (Haarsteeg, 1972) startte haar label moniquevanheist in 2004, nadat ze afstudeerde aan de AKI academie voor beeldende kunsten en haar masterdiploma behaalde aan het Fashion Institute Arnhem.

Met haar label onderzoekt ze de grijze gebieden van onze kledingcultuur terwijl ze een kleine dosis humor toepast.

DIEGA PARIS

Diega is een confectiemerk uit Parijs. Het is in 2001 opgericht door Carole Petit. De garderobe van Diega wordt gekenmerkt door een mannelijke en vintage touch, natuurlijke materialen en een bohemienachtige stijl. Het merk richt zich op vrouwen die houden van makkelijke en authentieke kleding, reizen, mooie prints en elegante materialen.

ÂME ANTWERP 

Âme is een Belgisch dames ready-to-wear label dat de kracht van relaxte luxe verkent. Het is gemaakt om een nieuwe generatie vrouwen te dienen die het alledaagse gemak in stijl verdedigen.

Âme is gevestigd in Antwerpen en is opgestaan uit de zielen van Alizée Van Strydonck en Ysaline Grangé, twee vastberaden dromers met meer dan 10 jaar ervaring op het gebied van mode.

RUE BLANCHE

De collecties van Rue Blanche zijn minimalistisch, clean en tijdloos. Daarnaast staat het Belgische label (1987) vooral bekend om haar tijdloze en cleane knit. De ongecompliceerde en soepel vallende tops, gemaakt van zachte en luxueuze materialen, laten zich makkelijk combineren met… ja, eigenlijk alles.

Les Bohemiennes

Les Bohemiennes Op en top Belgisch! Dit merk, opgericht door Caro en Marie, is gegroeid uit een passie voor mode en unieke texturen. De fashion ladies laten zich leiden dor ecologische verantwoorde beslissingen en produceren hun collectie in België.De collectie bestaat voornamelijk uit basisstukken in verschillende kleuren die makkelijk te combineren zijn. 

WILLEMIJN VAN DIJK

Willemijn van Dijk ontwerpt in 2012 haar eerste schoudertas. Als dit eenvoudige tasje van lamsleer een hit wordt onder haar vriendinnen, besluit zij zich volledig te richten op het ontwerpen. In de daaropvolgende  jaren heeft zij haar favoriete tasje doorontwikkeld naar een solide collectie met een krachtig en duidelijk te herkennen ontwerpsignatuur.

Vakmanschap en esthetiek komen in haar ontwerpen samen. Design in alle eenvoud. Rauwe afwerkingen en kenmerkende verhoudingen. Tijdloos en intuïtief. Met zorg en kwaliteit in Nederland gemaakt.

De collectie bestaat uit een doorlopende basis, de ESSENTIALS. Dit zijn de tassen die zich al jaren bewijzen in hun eenvoud en populariteit.
Ze zijn verkrijgbaar in de kleuren zwart, grijs en cognac.

Maria Jobse

Een MARIA JOBSE-product stroomt inspiratie uit de natuur, het Nederlandse kleurenpalet doet denken aan het erfgoed van de oude meesters dat de levendige en duidelijke Nederlandse verlichting van naturalistische allure definieerde. Er is een kwaliteit van synesthesie aan het label: het is niet alleen een concept of merk van objecten, maar verweegt de ervaring in vele betekenissen en sentimenten.

Maria Jobse reageert op een allesomvattend gevoel dat een totaal spectrum van binnenkomende stimulaties verenigt. Ze neemt haar landschap zo gevarieerd als de natuur, door de mens gemaakte structuren, menselijke capaciteit; het observeren van zintuiglijke kwaliteiten, het ophalen van herinneringen aan de gulden snede, tactiele ervaring, vormen en verbindingen. Dit is haar aard en haar fundament als ontwerper.

Ellen Beekmans Sieraden

In 2010 begon Ellen Beekmans’ carrière als sieradenontwerpster. Het merk is in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot een volwaardig label dat verkocht wordt bij 160 mode- en lifestyle winkels in Nederland, Duitsland en België. Ellen ontwierp verschillende museumcollecties en haar sieraden worden door talloze vrouwen, van Koningin Maxima en prinses Mabel tot Dionne Stax en Lonneke Nooteboom gedragen en omarmd. 

Het combineren van kleuren heeft me altijd geboeid zowel in mijn schilderijen als in mijn sieraden. (Half) edelsteen, parelmoer en zoetwaterparels zijn materialen waarmee ik erg graag werk. Daarnaast maak ik voor mijn vintagelijn veel gebruik van oude en unieke materialen gevonden op antiekmarkten.  

SUSAN BIJL

In haar jeugd was haar favoriete manier om haar kamer schoon te maken het weggooien van de meeste van haar spullen om een minimalistische en rustige plek te creëren, simpelweg omdat ze niet graag veel 'spullen' rondslingert. Met dezelfde geest, maar vele jaren later, zou ze de tas ontwerpen om alle tassen te vervangen.

Die tas is The New Shopping Bag. Susan maakte het eerste ontwerp en prototype in het jaar 2000, na haar studie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.

Mede ontstaan uit het idee om het afval dat komt kijken bij de productie van plastic tasjes te verminderen; en mede vanuit de 'less is more' Nederlandse designfilosofie was The New Shopping Bag meteen een hit onder vrienden, modeliefhebbers en ontwerpers.

 

Het oorspronkelijke ontwerp van de tas was gebaseerd op het silhouet van een generieke plastic zak. Susan gaf er haar eigen draai aan door een kleurrijke variatie te creëren, gemaakt van ripstop nylon. Van dezelfde stof zijn vliegers gemaakt, ripstop is zowel onverwoestbaar als lichtgewicht - waardoor het de ultieme keuze is. Het enige wat ontbrak was een handtekening. Na vele schetsen en prototypes creëerde Susan de iconische 'Flash' - een diagonale streep die sindsdien op elk product is verschenen dat ze heeft ontworpen.

We zijn klein begonnen. In de eerste twee jaar naaide Susan bijna 400 tassen in haar studio in Rotterdam, voordat ze ze rechtstreeks verkocht aan onafhankelijke boetieks in Nederland.

Na het aantrekken van positieve aandacht van de pers en het wekken van de interesse van boetieks over de hele wereld (waaronder Paul Smith in het Verenigd Koninkrijk en het Japanse United Arrows), begonnen we langzaam te groeien van een kleinschalig kunstproject tot een echt bedrijf.

Het vertrouwen en enthousiasme van zowel onze retailers als klanten hielp ons om The New Shopping Bag – in meer dan 400 variaties – van Scandinavië naar Australië te verspreiden.